Pictură murală Nirvana în Los Angeles pentru a sărbători 30 de ani de la „Nevermind”

„Nevermind” a avut un debut timid, obținând locul 36 în Marea și doar 144 în Billboard 200, dar a devenit rapid un reper critic, cât și comercial. S-a clasat pe locul 17 în topul top 500 Rolling Stone al celor mai bune albume din toate timpurile și a acumulat în topuri cinci ani, într-un final.

Numai în America, în săptămâna de Crăciun din 1991, albumul s-a vândut în 374.000 de exemplare, o sumă spectaculoasă pentru o perioadă de șapte zile. Ca un beneficiu secundar, deodată toată lumea a vrut să știe despre acel album de debut al Nirvana trecut cu vederea, iar „Bleach” și-a făcut propriul debut în top în ianuarie 1992, la doi ani și jumătate de la lansare.

Pentru a sărbători unul dintre cele mai importante albume din istoria rock-ului, pe 12 noiembrie, Geffen/UMe a serbat 30 de ani de la „Nevermind” cu mai multe reeditări multi-format.

Un total de 94 de piese audio și video – 70 nelansate anterior – au fost puse la dispoziție în diferite formate, de la ediții Super Deluxe până la digital/CD standard și vinil cu un singur disc.

Foto: Getty Images/ Guliver.

Web radios