Noul album al trupei Metallica, „72 Seasons”, nu a debutat pe primul loc în topul „Billboard 200”, fiind pentru prima dată de la lansarea albumului „...And Justice For All” din 1988 când trupa nu a reușit să ocupe primul loc în acest top.
În schimb, discul a debutat pe locul 1 în Marea Britanie, o reușită care nu mai fusese atinsă de la lansarea albumului „Death Magnetic” din 2008, conform loudwire.com.
În Statele Unite, albumul de 12 piese, dintre care patru single-uri extrase - „Lux Aeterna”, „Screaming Suicide”, „If Darkness Had a Son” și „72 Seasons” - a ajuns pe locul 2, clasându-se în urma cântărețului country Morgan Wallen, al cărui disc „One Thing at a Time” a ocupat locul 1 pentru a șaptea săptămână consecutivă.
Spre deosebire de Metallica, poziția lui Morgan în clasament e susținută în mare parte de cifrele de pe platformele de streaming, care sunt înregistrate în statisticile săptămânale ale Billboard.
Legendele metalului au vândut un total de 146.000 de unități de album, dintre care 134.000 provin din vânzări fizice, în timp ce doar 12.000 din cele 166.000 de unități de album ale lui Wallen înregistrate în această săptămână provin din vânzări fizice. Aceste 146.000 de unități de album tranzacționate în prima săptămână reprezintă, de asemenea, cea mai profitabilă săptămână pentru un album rock/hard rock de când albumul „Fear Inoculum”din 2019 al formației Tool a înregistrat un total de 270.000 de unități de album vândute în prima săptămână de la lansare.
Albumul „72 Seasons” s-a bucurat, de asemenea, de succes masiv și în alte clasamente - a ajuns pe locul 1 în topurile „Billboard Top Album Sales”, „Top Rock Albums” și „Top Hard Rock Albums”.
Acum ,că „72 Seasons” a fost lansat, Metallica se concentrează pe promovarea albumului printr-un turneu mondial care va începe pe 27 aprilie în Amsterdam și care va continua până în 2024, cu spectacole de două nopți în fiecare loc și cu seturi diferite de invitați speciali în deschidere.