S-au împlinit o sută de ani de la prima cursă de la Le Mans. Competiția a avut loc prima dată în anul 1923 și este considerată una dintre cele mai prestigioase trei curse din lume, alături de Grand Prix-ul de Formula 1 de la Monaco și cursa de 500 de mile de la Indianapolis. Invitatul de azi-dimineață al realizatorylor a fost și el la această sărbătoare și a avut câteva povești interesante de spus, atât despre mașini, cât și despre lumea celor avuți.
Anul acesta, în spiritul celebrării celor o sută de ani de tradiție, au fost aduse mașinile de epocă originale, care au făcut istorie la Le Mans și au fost scoase la licitație. Evenimentul a avut loc în timpul cursei de anduranță, într-un cort, „ca la Vama Veche”, după cum a precizat Răzvan Exarhu. Costin și-a adus aminte povestind despre un dialog cu Ion Țiriac, colecționar avid de mașini. Invitatul l-a întrebat cum se oprește din vria în care intră atunci când cumpără automobile. Răspunsul lui Țiriac a fost: „Merg la licitații și mă uit după care mașină îmi place, mai cumpăr și pentru că are o mecanică specială, dar am și plecat supărat o dată. Și cu 36 de mașini”.
Clienții Ferrari au plecat din părți diferite ale Europei și s-au întâlnit la Le Mans, la 50 de ani de la ultima participare a faimoasei firme de mașini de curse, spune Costin. În plus, anul acesta, an în care producătorul auto a și câștigat cursa, a marcat 58 de ani de la ultima victorie Ferrari. Încă o noutate a fost crearea categoriei „Hypercar”, ca urmare a câtorva modificări din regulament, printre care se numără Cadillac, Peugeot și Ferrari, printre altele.
„A schimbat Costin Ferrari ca Ștefan caii!”, a exclamat Răzvan. Așa cum e și normal, când un lucru pare greu de obținut, lumea are întrebări. Totuși, invitatul de azi a evidențiat faptul că, dacă ai întrebări legate de consumul unei mașini de curse sau despre spațiul de depozitare din mașină, probabil nu îți permiți un astfel de autovehicul. „Când mergi pe autostrăzile din Germania cu 300km/h, nu ai cum să vezi săraci”, a explicat Costin.
La rubrica îndrăgită „Ce alte probleme mai sunt?”, Costin a avut ceva de reproșat, în ciuda pasiunii lui pentru mașinile de cursă. Ferrari-ul e o mașină atât de joasă, încât nu ajungi cu mâna până la ghișeu, așa că trebuie să plătești taxa de pod sau drum doar dacă te dai jos din mașină.
În încheiere, byron a făcut un moment live foarte frumos, prin care a demonstrat că „România Are Sânge De Rocker”.
Ascultă discuția integrală de la „Morning Glory cu Răzvan Exarhu”, sub formă de podcast, la noi pe site!