Trupa de rock alternativ REDJOY a lansat al doilea single, „Great Pretender”

REDJOY, o trupă nouă cu influențe revigorante din zone muzicale diferite, precum jazz și funk, a lansat cel de-al doilea single din discografie, „Great Pretender”

Primul concert REDJOY la care am participat a avut loc acum câteva luni în clubul Fabrica. Artiștii deschideau pentru formația Syfo Dias, un proiect asemănător, dar cu atitudini muzicale diferite. Ce le leagă pe cele două formații e talentatul Horia Constantinescu, solistul REDJOY și clăparul Syfo Dias. 

Stilul REDJOY s-a născut dintr-o fuziune de cunoștințe și preferințe muzicale diverse, din trupă făcând parte muzicieni de jazz, Laura Benedek la bas, Lucas Contreras la chitară și Naim Vahidi la tobe. Fiecare are câte un element preferat pe care îl prezintă în muzică, iar rezultatul e o surpriză plină de arome complementare, care se joacă armonios pe piese. Muzica lor se simte ca o rebeliune împotriva granițelor care definesc un stil anume, e ca o întoarcere cu spatele la criteriile de clasare într-un anume gen muzical. Horia îmi povestea în aprilie, când i-am văzut prima dată, că totul a venit de la sine, fără o intenție stabilită de la început. 

Piesa „Great Pretender” prezintă o atitudine de care, personal, nu mă pot sătura, adică linia melodică veselă și ușoară și versurile cu tematici dure. Melodia e dominată de notele înalte și sacadate de chitară, care te duc cu gândul la o zi ușoară de vară și la briza răcoroasă, ritmul nu e nici prea rapid, nici prea lent, e ca pașii prin oraș, când te duci să te vezi cu prietenii cei mai buni, iar basul e pur funk. Abia la refren, linia melodică încetinește puțin pentru efect dramatic și lasă versurile să se impună cu mesajul lor. Acestea vorbesc despre superficialitatea rețelelor sociale, despre cum nu ar trebui să ne lăsăm duși de nas de „likes” și despre cum e foarte ușor să cădem în iluzia că suntem înconjurați de suflete, tot singuri fiind, de fapt, cu telefonul în mână. E o piesă antrenantă, care îți rămâne cu ușurință în minte ore întregi. Spun cu certitudine că nu mai scap de linia chitarei de trei ore bune și nici nu mi-aș dori să scap de ea. M-a înșfăcat cu putere și nu pare să mă lase. 


Am luat legătura cu Horia Constantinescu, pentru a afla mai multe despre piesă, și cu Matei Simion, membru Syfo Dias și regizorul videoclipului care însoțește cântecul, pentru a intra în detaliu despre concept și despre procesul de producție. Iată ce au declarat.

„Ideea piesei a venit și dintr-o frustrare personală”

Horia: „«Great Pretender» e o piesă funk, cu influențe venite din zona de indie și alternative rock, despre superficialitate și despre iluzia pe care oamenii o creează în jurul propriei personalități, prin intermediul platformelor de socializare. În același timp, ideea piesei a venit și dintr-o frustrare personală, legată de modul în care ajunsesem să mă raportez la viața petrecută în mediul online, folosind acest spațiu ca un refugiu, unde fugeam de problemele din lumea reală. 

Mesajul de final al piesei este acela că valoarea noastră individuală nu ține de numărul de «followeri», de «like-uri» și de conținutul postat. Atenția noastră ar trebui să fie recentrată asupră vieții care trece pe lângă noi în timpul în care suntem preocupați de telefoanele și de atenția facilă pe care o primim în mediul online. 

Pe lângă colaborarea cu Matei, am avut ocazia să dezvolt și să înregistrez piesa cu ajutorul unor muzicieni foarte buni, veniți din lumea jazz-ului: Lucas Contreras la chitară, Laura Benedek la bas și Naim Vahidi la tobe. Mixul și masterul au fost realizate cu ajutorul lui Andrei 'Covici' Ștefănescu”. 

„Un mix de situații comice și sentimentale”

Matei: „Conceptul videoclipului a trecut prin diferite forme, adaptându-ne la condițiile impuse de buget, locuri, sau chiar echipă. Lucrând îndeaproape cu Horia, pentru a ne folosi de videoclip ca să subliniem și să evidențiem mesajul și atmosfera piesei, am decis să ne concentrăm pe un personaj feminin, interpretat de Iustina Terenteac și susținut de un personaj secundar masculin, interpretat de Horia, imaginea REDJOY. Ca să reflectăm superficialitatea cu care ne confruntăm ca societate, mai ales pentru segmentele de vârstă care au crescut, mai mult sau mai puțin, înconjurate de tehnologie, am transpus, punctual, unele versuri in acțiuni și imagini. Caracterul absent și fantomatic al lui Horia din videoclip are ca scop scoaterea în evidență a relațiilor lipsite de substanță, lipsite de o conexiune puternică, atât fizică, cât și emoțională, dar, mai ales, scoate la lumină diferența dintre două personaje, care urmăresc lucruri diferite și care nu pot fi împreună: în cazul nostru, personajul masculin, care caută apropierea și sentimentul, iar în opoziție, personajul feminin, care se concentrează pe aspectele impuse de 'normele sociale', interacțiunea socială pe internet, sau lucruri ce țin de o atenție puțin exagerată față de aspectul fizic. 


Însă, pentru că aceste aspecte 'sociale' nu ar trebui ignorate sau eliminate complet din viețile noastre, am ales să creăm un mix de situații comice și situații sentimentale. Astfel, am scos la iveală latura umană a personajului feminin, a frumosului real, atât prin prisma caracterului umoristic și jucăuș, cât și prin prisma atitudinii, a eleganței și a senzualității. Evoluția personajului feminin de-a lungul videoclipului atinge punctul culminant în eleganță și statutul de 'femme fatale', care anulează orice aspect superficial și lasă o ultimă impresie puternică asupra personajului masculin, care tânjește, din ce in ce mai mult, după apropierea fizică și sentimentală.

Locul în care am filmat, o casă moderna cu vedere la lac, ne-a ajutat să susținem conceptul videoclipului, păstrând echilibrul dintre latura superficială și cea estetică a unei case frumoase și îngrijite, totul exprimat prin intermediul situațiilor și al personajelor. Costumele și scenografia, realizate de Andra-Maria Urzică & Liana Gavrilă, au fost esențiale în expunerea trăsăturilor personajelor, care au conturat firul narativ. Imaginea și lumina, semnate de Vladimir Gugru Naum, la care se adaugă colorizarea videoclipului, au condus trecerea prin stări, emoții și mesajele transmise, totul fiind comprimat într-un sens cald și intim, livrat cu ajutorul unui montaj echilibrat, realizat de Oliver Ibănescu, ce caută punctul de întâlnire între dinamism și calm”. 


Web radios