„Nevermind” ajunge la a 700-a săptămână în topul Billboard 200, însumând 13,4 ani în clasament

Albumul care a fost considerat un „șoc pentru sistem” este doar al nouălea care atinge această performanță, „The Dark Side of the Moon”conducând în continuare cu 990 de săptămâni. „Nevermind” a fost lansat în septembrie 1991 și a vândut până acum 30 de milioane de copii.

În 2021, la aniversarea de 30 de ani a albumului, Dave Grohl a vorbit cu NME despre procesul de compunere al piesei Smells Like Teen Spirit, cel mai cunoscut hit al albumului și al trupei Nirvana.

„Desigur, nimeni nu putea anticipa că piesa ar ajunge să facă ce a făcut”, spunea Grohl atunci. „Pur și simplu am cântat-o în spațiul nostru de repetiții, care arăta ca o magazie. Nu știam care sunt versurile; melodia lui Kurt se schimba de fiecare dată când o cântam și nu am realizat puterea piesei până când am intrat în studio să o înregistrăm. Și nu doar liric sau muzical, dar groove-ul piesei – era cu adevărat puternic. Cred că toată lumea era mai concentrată pe piese ca „In Bloom”, „Lithium” sau „Breed”; nimeni nu acorda prea multă atenție piesei „Teen Spirit” când o înregistram. Credeam că e doar o piesă tare pentru album”.


Declinul generației „glam” și ascensiunea grunge-ului

„Nevermind” a schimbat peisajul muzical al anilor '90 atunci când a apărut și a adus la suprafață un subgen al muzicii alternative: grunge. Lansat în 1991, albumul nu doar că a catapultat Nirvana în centrul atenției internaționale, dar a determinat și o revoluție culturală și muzicală în întreaga industrie.

„Nevermind”, plus albumele surori ale generației, precum „Ten” de la Pearl Jam și „Dirt” de la Alice In Chains au dat naștere unui sunet mai direct, mai autentic, mai concentrat pe mesaje. Spre deosebire de extravaganțele și glamour-ul muzicii glam-metal, care a fost foarte populară la sfârșitul anilor '80, scena din Seattle a promovat un stil vestimentar simplu, o atitudine anti-glamour și un sound mai brut și sincer, reflectând rădăcinile sale punk.

Web radios