Metallica folosește datele de streaming pentru a planifica setlisturile live, susține șeful Spotify

Directorul executiv al Spotify, Daniel Ek, susține că Metallica utilizează date de la serviciul de streaming pentru a planifică setlisturi specifice, bazate pe ceea ce este popular într-un anumit oraș.

Ek a remarcat: "Aveți un artist ca Metallica, care își schimbă setlist-ul pentru fiecare oraș după ce analizează datele Spotify, pentru a vedea care melodii au fost cele mai populare au fost în acel oraș. N-am mai avut niciodată înainte un moment în care să poți lua decizii atât de informate și să-ți înțelegi publicul, așa cum putem face acum, și ca artist".

Vorbind cu postul de radio Baltimore 98 Rock anul trecut, toboșarul Lars Ulrich a oferit o perspectivă asupra felului cum Metallica își alege setlistul:

El a spus (prin intermediul lui Blabbermouth):

"Evident, există anumite melodii pe care trebuie să le cântăm, dar apoi există alegeri mai profunde - iar alegerile mai profunde încerc mereu să le modific. Încerc să modific șase sau opt cântece, astfel încât să le oferi fanilor un setlist diferit și o experiență diferită".

Metallica va reveni în turneu din septembrie, cu următoarea etapă a turneului lor WorldWired, cu date planificate în America de Nord până în 2019.

Foto: Getty Images/ Guliver.

Web radios