David Draiman: „Fără streaming, nu ar exista industrie muzicală”

În timp ce Spotify a fost criticat în ultimul timp în dezbaterea Neil Young/Joe Rogan, iar unii artiști și-au publicat banii pe care îi câștigă în urma stream-ingului, solistul Disturbed David Draiman a oferit câteva aspecte pozitive în ceea ce privește serviciile de streaming, susținând într-o serie de tweet-uri că streaming-ul a salvat industria muzicală după o perioadă în care pirateria muzicală aproape că a omorât-o.

„Toți cei care atacă Spotify, tineri și bătrâni, ar face bine să-și amintească câteva lucruri mici numite PIRATAREA MUZICII și SITE-URILE BITTORRENT. Înainte ca streamingul să preia controlul, atât artiștii, cât și chiar industria muzicală în sine erau pe punctul de a se prăbuși".

„De ce? Pentru că șefii caselor de discuri majore de la acea vreme au refuzat să vadă viitorul când tinerii Sean Fanning și Sean Parker, băieții din spatele unui mic startup numit @napster, i-au abordat prezentându-le o nouă modalitate de a ajunge la consumatori, la niveluri fără precedent, și i-au doborât. Așa că, în schimb, Fanning și Parker au lăsat pe Napster să-și facă treaba gratis”.

Solistul Disturbed dezvăluie apoi o parte din istorie, adăugând: „Site-urile de piraterie și BitTorrent au urmat în curând odată cu noua percepție că „muzica ar trebui să fie gratuită”. Artiștii au avut de suferit, casele de discuri au avut de suferit și industria în sine aproape s-a prăbușit. A fost nevoie de STREAMING pentru a o aduce înapoi la viață".

Web radios