1. Un fan Coldplay în scaun cu rotile, purtat pe brațe de mulțime până la scenă
În 2017, la un concert din Dublin, un fan pe nume Rob, aflat în scaunul cu rotile, care încerca să ajungă cât mai aproape de scenă, să-și vadă mai bine idolii, a ajuns pe scenă, după ce Chris Martin le-a cerut spectatorilor să îl ajute.
Rob a cântat la armonică alături de trupă, în fața a 83 000 de oameni care aplaudau. Momentul a devenit viral la momentul respectiv.
2. Albumul de debut
Debutul clasic (acum) al Coldplay a fost lansat pe 10 iulie 2000. Prima lansare a Coldplay a fost însă EP-ul lansat prin forțe proprii, „Safety”, în mai 1998, dar au fost făcute doar 50 de copii. Prima lor lansare mai amplă a fost single-ul „Brothers & Sisters”, în aprilie 1999, care a apărut la celebra casa de discuri indie, Fierce Panda. În cele din urmă, Coldplay a mers la Parlophone, parte a grupului EMI și casa unde scotea Radiohead.
3. „Parachutes” este dedicat mamei lui Will Champion
Sara Champion a fost arheolog, pionieră în utilizareai internetului în domeniu. Ea a murit de cancer, la vârsta de 54 de ani, în mai 2000, exact când „Parachutes” era pregătit pentru lansare.
4. „Trouble” a fost inițial influențat de Supergrass
Greu de crezut acum, dar balada avea inițial un riff de chitară care a fost, conform trupei, „puternic influențat de primele single-uri Supergrass”. Cu toate acestea, când melodia a fost înregistrată pentru album, s-a transformat în ceea ce cunoaștem și iubim astăzi.
5. „Shiver” a fost single-ul principal, nu „Yellow”
Deși Yellow a fost marele hit în întreaga lume, „Parachutes” a fost prezentat în avanpremieră, în martie 2000, de „Shiver”. Coldplay a scris „Yellow” la Rockfield Studios din South Wales. În timpul unei pauze, au ieșit afară să se uite la cerul nopții, ceea ce a inspirat primul vers: „Look at the stars...”.
Obținerea tempo-ului corect a fost o problemă pentru Coldplay, lucru care a dus la nemulțumiri și certuri în interiorul trupei.
6. Coldplay a cântat la Glastonbury pentru prima dată înainte de apariția albumului de debut
Trupa a apărut pe Other Stage în după-amiaza zilei de sâmbătă, 24 iunie, iar setlistul a constat în opt piese, inclusiv un cover al melodiei lui Nancy Sinatra din Bond, „You Only Live Twice”. Setlistul a fost „Spies”, „Don't Panic”, „High Speed”, „Shiver”, „Trouble”, „Yellow”, „Everything's Not Lost”, „You Only Live Twice”.
7. „Parachutes”, un succes imens
A intrat direct în topurile din Marea Britanie pe locul 1, este certificat de 9 ori platină și s-a vândut în 2 730 000 de exemplare numai în Marea Britanie. Și în SUA, albumul are peste 2 milioane de exemplare vândute, potrivit statisticilor din 2020.
În 2019, Official Charts Company a numit „Parachutes” al 45-lea cel mai bine vândut album din toate timpurile în Marea Britanie și al 20-lea cel mai bine vândut album al secolului 21.
8. A Rush Of Blood To The Head
„Parachutes” a fost un debut de vis pentru orice trupă, dar cel de-al doilea album al este plin de clasice Coldplay: „In My Place”, „The Scientist”, „Clocks”, „God Put A Smile On Your Face”.
9. Două albume, cele mai bine vândute în anii 2005 și 2008
Încă de dinainte de a lansa cele două albume cele mai vândute din lume în 2005 (X&Y) și 2008 (Viva la Vida) și de a deveni o prezență internațională cu stadioane sold-out, Coldplay se apropia de puterea și posibilitatea muzicii lor, o trupă tânără, strălucitoare, pregătită și doritoare de celebritate.
10. LED wristbands, turnee, headlineri la cele mai mari festivaluri
În cadrul „Mylo Xyloto Tour” (2011), Coldplay a fost cap de afiș la festivaluri importante precum Glastonbury, Lollapalooza, Austin City Limits și Rock in Rio. Turneul a introdus o caracteristică inedită: brățările LED, care au devenit sinonime cu spectacolele lor live. Brățările au fost sincronizate cu muzica și efectele de lumină de pe scenă, creând un spectacol vizual impresionant.
Foto: Coldplay în Berlin, 2011, Getty Images
Turneul „A Head Full of Dreams” al trupei Coldplay a fost unul dintre cele mai de succes și cele mai așteptate turnee muzicale ale anilor 2016 și 2017.
Coldplay a dat startul turneului mondial "Music of the Spheres” în Costa Rica, în 2022, țara fiind aleasă special datorită imaginii sale de ţară "verde", cu 99,98% din energie provenind din surse regenerabile.
Turneul este unul eco-friendly, cu o podea care generează electricitate atunci când fanii dansează, cu biciclete care produc electricitate pentru a alimenta scena şi cu promisiunea de a planta un copac la fiecare bilet vândut.
Foto: Getty Images/ Guliver.