Discul despre care producătorul lui Tom Petty spune că este „albumul perfect”

Albumul despre care face vorbire Jimmy Iovine este „Damn the Torpedoes”, din 1979, de asemenea citat într-un interviu din 2019 cu Rolling Stone și de Tom Petty drept „cel mai bun album”, unul dintre cele mai importante și mai reușite din întreaga carieră. Artistul a vorbit în repetate rânduri despre procesul dificil prin care a trecut pentru a realiza acest album, inclusiv despre problemele legale și contractuale cu casa de discuri, care a încercat să împiedice lansarea sa

MCA Records a fost nemulțumită de decizia lui Tom Petty și a The Heartbreakers de a înregistra albumul cu producătorul Jimmy Iovine. Acest lucru a fost considerat o încălcare a contractului, care impunea folosirea unui producător desemnat de ei.

Pe lângă aceasta, existau și dispute legale între Tom Petty și MCA Records legate de controlul artistica. Petty a considerat că label-ul încearcă să-și impună propriile standarde și să-i limiteze libertatea, ceea ce a condus la tensiuni și la o încercare de blocare a lansării albumului.

Vorbind cu seria de documentare „Classic Albums”, producătorul lui Petty, Jimmy Iovine, și-a amintit că muzicianul a fost unul dintre puținii care avea melodii perfecte: „Primul lucru pe care l-a făcut a fost să-mi cânte „Refugee” și „Here Comes My Girl”. Și a fost prima dată când am spus: „Nu mai ai nevoie de cântece”. Nu am mai spus asta de atunci”.




Jimmy Iovine era cunoscut drept producătorul de la New York care lucra cu artiști precum Bruce Springsteen, iar Tom Petty era rockerul din Florida care încerca să aibă un răspuns la invazia britanică. După ce a lucrat cu cele mai mari nume din muzică, Iovine s-a gândit că are ceea ce era necesar pentru a-l duce pe Petty la următorul nivel. În timp ce Petty l-a angajat pe Iovine ca inginer, el a recunoscut că nu l-a ascultat, ajungând în cele din urmă în studio cu propriul inginer, Shelly Yakus, pentru ceea ce avea să devină „Damn the Torpedoes” din 1979.

Iovine a recunoscut că nimic de pe produsul final nu ar fi putut fi îmbunătățit: „Dar, într-adevăr, acești tipi erau deja producători de discuri geniali. Discul este perfect. A fost numărul doi după „The Wall” timp de nouă săptămâni. Nu am ajuns niciodată pe locul unu”. 

Web radios