Rețelele de socializare sunt jungle de opinii, conținut și reclame. Nu e de mirare că așa-zisul „engagement” e, de fapt, o unealtă periculoasă. Multe dintre paginile preferate de algoritmi promovează nostalgia după vremurile ante-decembriste, vând leacuri false și tot felul de idei. Dragoș Stanca, fondatorul Ethical Media Alliance a vorbit la „Morning Glory cu Răzvan Exarhu” despre „economia atenției” și despre problemele de etică ale algoritmilor.
Iată principalele concluzii ale discuției. În primul rând, algoritmii preferă paginile nostalgice pentru că acestea generează reacții, comentarii, postările se distribuie și ajung la multe alte conturi, unde ciclul se reia. Adică, provoacă „engagement”. De aceea, vedem din ce în ce mai des astfel de idei, imagini din vremea lui Nea Nicu și principii politice anti-democrație, adesea ușor mascate.
Una dintre cele mai mari probleme de etică legată de META e faptul că, atunci când proprietarii paginilor acestora plătesc pentru promovarea postărilor, sistemul nu le mai consideră mesaje politice și, automat, nu le mai filtrează. Așa ajung să se distribuie forțat de mai multe ori și reușesc să aibă impact asupra opiniei publice.